A reklámcéllal osztogatott kórházi ajándékcsomagok akadályozzák a kizárólagos szoptatást

A tápszergyártók által hosszú idő óta alkalmazott marketingfogás negatív hatással van a kizárólagos szoptatásra

A kutatók egy 2000-2001-ben készült felmérés adatait felhasználva vizsgálták az összefüggést a kórházi ajándékcsomagok és a kizárólagos szoptatás időtartama között. A szoptatást megkezdő anyák 68,4%-a számolt be arról, hogy a kórházból való távozásakor kapott ilyen ajándékcsomagot. Az adatok azt mutatják, hogy azok közül az anyák közül, akik kaptak csomagot, kevesebben szoptattak kizárólagosan legalább tíz hétig, mint azok közül, akik nem kaptak.

„Ez a tanulmány arra mutat rá, hogy az ajándékcsomagok osztogatása a kórházból távozó szoptató anyáknak a kizárólagos szoptatás túl korai befejezéséhez vezethet.” – állítják a kutatók. „A kizárólagos szoptatás időtartamának növelésére az egyik módszer az lehetne, ha leállítanánk ezeknek az ajándékcsomagok az osztogatását.”

Forrás

Az eredeti tudományos cikk kivonata