Élelmiszergyártók által támogatott kutatások

A szülők mindig a legjobbat szeretnék gyermekeiknek. A várandósság alatt, a szoptatás idején a nők könnyebben megveszik azokat az élelmiszereket, melyeket különösen egészségesként hirdetnek. A reklám mögött azonban nem mindig állnak valóban tudományos igényű kutatások.

Az ’50-es ’60-as években az édesanyáknak azt bizonygatták, hogy a tápszerek sokkal jobbak, mint az anyatej. Hogy milyen eredményesek voltak a reklámok, meglátszik az akkori szoptatási statisztikákon. Azóta a WHO-Kódex anyatejet helyettesítő termékek reklámozásáról szóló szabályozása gondoskodik arról, hogy egy ilyen vagy egy ehhez hasonló felirat álljon a tápszerek dobozán: „A szoptatás a legértékesebb és kisbabája számára a legjobb táplálási mód, egyúttal pedig védelem a betegségek ellen.” Aztán a tápszer-ipar gondolt egyet és termékeit úgy reklámozza, mint amelyek az anyatejhez leginkább hasonlóak, elhitetve a vásárlókkal, hogy az anyatejben felfedezett legújabb összetevőket is sikerült már belerakniuk tápszereikbe.

Folytatás a LLL honlapján